fredag den 7. september 2012

Navneskilt i træ

I går legede vi dekupørsav og sandpapir.
Formålet var, at vi skulle lave bogstaver og ord i træ.

Jeg besluttet mig for at lave et navneskilt til min kasse i sløjtlokalet.





Først tegnede jeg bogstaverne op på et stykke ternet papir.
Dette papir limede jeg fast til et stykke fyr træ (tror jeg nok det var..)
Derefter borede jeg huller ca. 5 mm små der hvor der var huller i skiltet i O'et og S'et.

Og så skulle der saves ud. Jeg startede med at save hullerne ud, og derefter kanten.
Jeg brugte en klinge (hedder det det??) med snoede takket. På den måde kunne jeg vende retning på det jeg var ved at save ud.


 Der var kø ved den elektriske dekupørsav, så det hele savede jeg ud i hånden.


Da jeg var kommet hele vejen rundt skulle jeg i gang med at slibe kanter


Også bagsiden skulle lige slibes. Her har jeg slebet L og O og mangler U (og de følgende bogstaver)
Er spejlvendt på billedet..


Så blev jeg færdig med at slibe.
Jeg er totalt godt tilfreds med mig selv.. synes det blev så fint.

Og så var der bare tilbage at skrue navneskiltet op på kassen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.