mandag den 17. september 2012

Endnu mere filt: En stjerne

Det sidste projekt som jeg i torsdags måtte kaste mig over i "filtens ånd" var en form.


En af bøgerne som Mette fandt frem var med en masse fantastiske fine og søde dyr. Selvom jeg havde lyst til at gå i gang med et af dyrene, var tiden også knap så jeg gik i stedet for i gang med noget mere simpelt - nemlig en stjerne.


Jeg startede med at tegne formen op på et stykke papir. 
Derefter klippede jeg stjernen ud i skumgummi. I mangel af bedre klippede jeg det ud i et bundt engangsvaskeklude (Tak for at jeg måtte få nogle Clara..)

De afklippede kanter gav lidt roderi som jeg i farten kom til at gå fra (UNDSKYLD.. Og tak for at du ville fjerne det Sine)

Rundt om skumgummistjernen lagde jeg tynde lag uld.

Da hele stjernen var dækket bandt jeg garn omkring. Og derefter endnu flere lag uld.

Og så gik filtningen igang.

Jeg synes faktisk at det lykkedes ret godt. Men skal nok lige øve mig lidt mere før jeg begynder på de mere avancerede modeller (eller dyr).


2 kommentarer:

  1. Ser ellers meget fint ud.
    Har du prøvet at filte om en flamingo figur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Nej vi havde desværre ikke noget flamingo til rådighed, men det er samme princip. Der kan for eksempel også filtes om styropor forme. Men jeg synes, at det er mere unikt selv at lave sin "form".

      Slet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.