fredag den 7. september 2012

Klip et skævt stykke stof helt lige..

Til min taske med applikerede bogstaver skulle jeg bruge et stykke stof til stropperne. 
Stoffet var dog klippet meget skævt.. og som min underviser Kurt pointerede i torsdags (dog med krydsfiner som eksempel) så kan det virke helt ubrugeligt når det et skævt.

For noget tid siden viste en sød dame mig hvordan man nemt kunne klippe sådan et stykke HELT lige.
Og nu deler jeg så dette tip med jer andre.  

Man starter i den ende af stoffet som er smallest.
Her klipper man et lille hak og tager fat i en enkelt snor..



.. som man forsigtigt hiver i. Det mest optimaler er hvis man kan hive hele snoren ud af en gang.. men med lidt tykkere stof må man tage et lille stykke af gangen..

Når snoren knækker (eller man får trukket den hele vejen ud) giver det...

...en tydelig streg som man kan klippe efter.


På denne måde får man klippet stoffet helt lige.
Her kan man se hvordan det afklippede stof er lige på den ene side og meget skævt på den anden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.