lørdag den 8. september 2012

Bogstavapplikation - 2

Så fik jeg lavet projekt "applikerede bogstaver" (som jeg begyndte HER) færdig.
Siden sidst har jeg (med lidt indput fra holdet) besluttet mig for at benytte spørgsmålstegnet i stedet for S'et.



Men selve stoffet med bogstaverne på, skulle jo også bruges til noget. 

Jeg valgte at lave en "shopping-taske" Jeg klippede derfor endnu et stykke stof ud på 55*50 samt et stykke på ca 16*30 som skal være bunden.

Først har jeg zig zagget lange kanten på alle 3 stykker stof.

Siderne på de to store stykker har jeg lagt vrang mod vrang og zig zagget.



Derefter vendte jeg vrangen ud syede en kant på ca. 1/2 cm (som lige dækker zig zag kanten på den anden side)
På den måde bliver både indersiden og ydersiden pæn.

Derefter satte jeg bunden fast på samme måde


Stropperne var to strimler som jeg først syede hele vejen rundt i kanten

Derefter lagde jeg dem dobbelt med retsiden indad

Jeg syede dem med lige-ud-sting. Startede et par cm. fra toppen og syede hele vejen til kanten i modsatte ende. 

I den "åbne" ende sætter man en sikkerhedsnål fast..

.. som man trækker gennen røret..


.. og ud på den anden side. Nu er indersiden blevet vendt udad.


Derefter skal de stryges så syningen ligger præcis i den ene fold

Og så syes der en pyntestikling langs kanten i begge sider for at sikre at stropperne holder formen og ikke bliver runde igen

I toppen af tasken lavede jeg et dobbelt ombuk


 11 cm fra sidesømmen satte jeg enden af stroppen ind under ombukket


 Og gentog selvfølgelig med de tre andre ender

 Og så blev den syet fast så den kom til at sidde "inde" i tasken.

Derefter vendte jeg stroppen op og syede endnu en gang. På denne måde er stroppen syet fast 2 (ja vel faktisk 3) steder, og det er derfor min antagelse at den vil kunne holde mere.

Og så var tasken med de applikerede bogstaver jo faktisk færdig.


3 kommentarer:

  1. Det var rigtig godt at du valgte ? i stedet for s. det ser rigtig godt ud, og giver lidt liv til det hele ;)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin Louise! :-) Jeg har ladet mig inspirere af din model, og overvejer at lave mit indkøbsnet efter samme princip...

    SvarSlet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.