tirsdag den 2. oktober 2012

På vej mod en trækasse

Så blev trækassen næsten færdig.

Vi skulle lave kassen efter følgende isometriske tegning.


Et bræt skæres ud i 110 cm.

Herimellem er der så en høvle-proces på en afretter og derefter en tykkelseshøvl. Jeg har ikke gengivet processen alt for grundigt her. Køber man afhøvlede brædder springes dette alligevel over..

Den sidste korte kant skæres af på rundsaven

Der skæres en "not" i brædtet som bunden skal ligge i. Her måles der op mens saven er slukket.

Da jeg ønsker låg på min kasse skulle jeg desuden også skære en "fals" som låget kan ligge nede i.

Her kan man se mit bræt med "fals" til venstre og "not" til højre.

Rundsaven lægges ned i en 45º vinkel. Derefter skæres brædderne ud i de 4 sider.

Bunden blev lavet af plexiglas. Jeg valgte en sort bund.

Derefter limes siderne sammen og sættes i spænd.
Så nu mangler jeg at få slebet kanterne til og få lavet låget færdigt.
Det kommer nok en af de næste par dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.