torsdag den 11. oktober 2012

Praktikforberedelse: Gnorm/nisse og juletræer

Så har jeg endnu en filt-ting færdig til praktikken. Du kan også læse mere HER.

Denne gang har jeg lavet nogle forskellige ting ud fra en filtet kegleform.





1: Først har jeg lavet en "kærne" af skumgummi. I mangel af bedre har jeg brugt engangsvaskeklude som jeg har klippet til i den rette størelse.

2: Derefter bindes de sammen i den rigtige form.

3: Kartefloren lægges over "kærnen" i mange tynde lag indtil den er helt dækket.

4: Så vådfiltes den

5: Efter sæben er skyllet kan de finere detaljer laves.
Her ansigt..

.. og næse som der nålefiltes fast.

6: Skæg nålefiltes fast lige under næsen.
7: Huen laves ved at sno en uldsnor (som ikke er superwash-behandlet) rundt og rundt. For at sætte snoren fast har jeg også nålefiltet den hele vejen rundt.

Fremgangsmåden til juletræerne er den samme indtil punkt 4. sæben skylles ud.
Herefter har jeg ladet de grønne kegler tørre helt inden jeg har syet palietter fast og en stjerne i toppen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.