fredag den 12. oktober 2012

Stoftryk og tittekanter

I undervisningen i går lavede jeg stoftryk som nu er blevet omsat til en pude. 






Jeg valgte en kronhjort fra bogen "Stencil 101" som bl.a. kan købes HER til 189 kr.
Desværre havde jeg også valgt en stofmaling som ikke helt kunne dække farven på stoffet. Derfor måtte jeg give ekstra meget farve.. hvilket bevirkede at de små detaljer blev udvisket.

På bagsiden af puden har jeg sat en lynlås i samme grønne farve.

Og så har jeg lavet mintgrønne tittekanter ud af kantbånd og anorak snor.

Inden puden syes sammen, ret mod ret, sættes båndet ned imellem de to lag stof

Når puden vendes kommer der en fin lille farvet kant frem i stedet for en almindelig sammensyning.

Hjørnerne synes jeg godt kan drille. Men her er det lykkedet fint.

Men selve trykket blev jo altså ikke så godt.
Alligevel kan man da godt se hvad det skal forestille.. ik??

Ellers må jeg jo gøre et eller andet ved det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.