søndag den 7. oktober 2012

Fællesknytning

I sommers var jeg med familien i Andelslandsbyen med min mand og datter.
Her så jeg nogle børn knytte en snor sammen.

Mie og jeg efterprøvede dette i torsdags.


Vi hængte fire snore op i loftet. I hver snor hængte vi noget tungt. Som det kan ses på billedet herover bruge vi snore-rullerne (eller hvad det nu hedder).
Hver person har en snor i hver hånd.
Ideen er så at man bytter snor ved at kaste dem til hinanden (derfor er det vigtigt med noget tungt en enderne).

På billedet herunder kan man (hvis man kigger virkelig godt efter) se hvordan mønsteret i snoren kan se forskelligt ud alt efter hvilken metode man bruger.

Den nederste snor er lavet ved at kaste diagonalt. Altså højre til højre hånd og derefter venstre til venstre hånd. Når man står over for hinanden bliver dette jo diagonalt!

På den øverste snor har gjort som beskrevet ovenfor, men desuden byttet snorene i egne hænder efter hvert andet kast.

Håber det er til at forstå. Ellers vil jeg gerne prøve at uddybe.

Det var faktisk en rigtig sjov måde at knytte på. Se lige hvor sjovt Mie har det!!

Vi snakkede om, at det udover håndværket også vil give eleverne noget fælleskab om projektet samtidig med, at man også skal kunne samarbejde for at få det til at lykkes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.