fredag den 22. februar 2013

Jeg sætter min hat som jeg vil..

Ugens opgave lød på at lave mønster til et stykke hovedbeklædning som derefter skulle syes. Mette havde (med sit stofudvalg) lagt op til at det skulle være huer.
Jeg har dog mere brug for en sommerhat og gik derfor (som en af de eneste, tror jeg) i gang med en hat. Og en rigtig "Yvonne" en af slagsen.

Blomster og pangfarver var derfor inspirationen til hatten. 

Det startede med denne skitse. 

Som blev til et mønster.


Som jeg derefter syede som en mockup


Min mockup viste dog at vinklen på skyggen var blevet alt for stor. Jeg måtte derfor tilpasse mit mønster inden jeg syede den endelige hat.

Jeg har lavet foret ud af en sommerbluse som desværre var gået i stykker. Det blomstrede stof er noget jeg har fået af en anden blogger. Jeg ved derfor ikke hvor det er købt. Men jeg synes det er så fint. Og perfekt til min nyfortolkning af Yvonne-hatten.

På torsdag skal vi alle have vores hatte på i undervisningen.. Sikke en fest!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.