lørdag den 9. februar 2013

Fuglehus i papir

Jeg var ude på skolen i fredags til BA workshop i sekskanten. På vej tilbage stoppede jeg op og nappede en bog med fra "gratis-bordet". Jeg tænkte, at jeg måske ville kunne bruge den til mit fuglehus.

På vej hjem i bilen kom jeg i tanke om sådan nogle "bøger med lommer" som jeg foldede ud af "Fætter BR bladet" dengang jeg var barn. Jeg tænkte om ikke jeg kunne lave noget lignende med bogen og derved lave en aflagt bog om til et fint fuglehus. 


Da jeg kom hjem gik jeg derfor i gang med at folde.  

Mit første forsøg var lidt kedeligt.
Jeg kunne godt tænke mig at taget gik ud over kanten.

Derefter lavede jeg det lidt anderledes.
På hver anden side har jeg foldet en trekant ned..

 .. og foldet kanten ind.

Og på hver anden side har jeg foldet to trekanter ind..

.. og derefter revet det nederste stykke af siden op, så nederste trekant kan foldes op over den øverste.

Så kom bogen til at se sådan her ud.

Jeg synes at det er en meget sød ide, og jeg synes også at den holder sig inden for rammerne "bæredygtigt"(alt efter definitionen..) og "nytænkning af et fuglehus".

Men der er jo ikke særlig meget håndværksmæssigt arbejde i fuglehuset. Så derfor vil jeg bare betragte huset her, som en arbejdsproces hen mod det endelige fuglehus.



2 kommentarer:

  1. Den der bæredygtighed er jeg lidt bekymret over i min egen opgave. Det er en sød ide med "bog-fuglehuset" men glæder mig til at se hvad du ender ud med ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo lige med at ramme det hele..
      Jeg glæder mig også til at se hvad jeg ender med!!

      Slet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.