søndag den 17. februar 2013

Den skæve reolkasse

I undervisningen i torsdags lød en af opgaverne på, at vi skulle lave en skæv reolkasse. Det er så meningen at alle disse kasser skal sættes sammen til en reol.



Reolkassen skulle laves af en 20 cm. kævle (jeg fik vist fat i en gren fra et æbletræ) der skulle skæres over i 4 stykker med forskellige vinkler.

Hertil skulle vi bruge de nylavede krybber, som du kan se HER, til at ligge det runde træ i.

Derefter stilles op så vinkler på hvert stykke træ passer sammen.

Jeg pudsede enderne af på sliberen (så blev de præcist 20 cm)

Jeg skulle også lige høvle nogle skæve sider lige..

Og så skulle sidestykkerne stæres ud.
Siderne består af to plader på 9,75 cm. Det giver en sprække på 0,5 cm i midten som bruges til at sætte kasserne sammen med

Efterhånden som siderne sættes på er det vigtigt at måle efter. Ellers risikerer man at det ikke passer til sidst.

Voila. Så blev min ene kasse færdig. Glæder mig til at se det færdige resultat når det kommer op på seminariet.

Det skulle gerne se ud lidt a la det her..





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.