fredag den 16. november 2012

Praktikforberedelse: Smykketræ

I forbindelse med praktikken har jeg til sløjdholdet forberedt et smykketræ. 
Det er lavet på samme måde som Julies "3D-julepynt-workshop" i går.



Først tegnede jeg et par skitser på papir. Da jeg var tilfreds med formen lavede jeg den i pap: På den måde kunne jeg nemt se om delene ville passe sammen. 



Derefter har jeg skåret træet ud i finer på den elektriske dekupørsav.

Det blev til disse to halvdele.

Som her er "pyntet" med nogle af mine hjemmelavede ringe.

Da eleverne ikke må bruge den elektriske dekupørsav tænker jeg at træet enten skal være mindre detaljeret eller være sådan at træet kun skal have "trætop" på den ene halvdel og en lille "fod" på den anden halvdel.

Min praktiklærer har indkøbt hånd-dekupørsave til formålet. Men de havde ingen "holdere" til at lægge elementerne på. Så jeg lavede lige en stak inden undervisningen i går.

5 kommentarer:

  1. Du er SÅ vild Louise. Hvad klassetrin er det, når de ikke må bruge den elektriske?

    SvarSlet
  2. Hvor ser det fint ud Louise. De bliver da ellevilde med projektet - og dig :) Held og lykke.

    Kh. Mille

    SvarSlet
  3. Hej Louise
    Du er simpelthen nødt til at forklare hvordan de der fine "holdere" til at bruge dekupørsaven fungerer! :)

    Mvh Niels

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Niels. Undskyld mit sene svar. Jeg bruger faktisk ikke denne blog mere, og havde derfor ikke set dit spørgsmål.
      Holderen har en lille klods nedenunder som spændes op i høvlbænken. Emnet ligges oven på holderen og man saver ud i det lille "nøglehul".
      Håber det var til at forstå.

      Slet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.