mandag den 28. januar 2013

Mit overlocker eventyr

Jeg har læææænge gået og luret på den Bernina 800DL som står bagerst i lokalet. 
Og NU var det altså tid til at prøve det. 

Jeg har haft totalt meget ærefrygt over for den da jeg har hørt at de skulle være nærmest umulige at tråde (for en nybegynder). Så jeg havde da heller ingen forhåbninger om at få syet noget. 

Men helt ærligt, der er jo en "brugsanvisning" inden i som er lige til at gå til. Det var slet ikke svært. Man skulle dog have rolige hænder for at få trådet alle nålene (som sidder på steder hvor der ikke er meget plads at gøre godt med.) 


Her er mit første (til højre hvis nogen skulle være i tvivl) og andet forsøg. 


Jeg ved da slet ikke hvordan jeg har kunne undvære sådan en maskine. Den kommer øverst på ønskelisten til min fødselsdag.. 

4 kommentarer:

  1. Godt gået ! Et godt redskab til trådningen er den store pincet, som burde sidde i maskinen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette.
      Hmm jeg kiggede ikke lige efter en pincet men kan godt se, at den ville have været god at bruge.

      Slet
  2. Argh, jeg ville have været med Louise. Jeg har også drømt om at tage overlockeren i brug, er vokset op med en i huset, men har aldrig fået lov at bruge den. Ønsker mig også en, men må indrømme at den nok liiige ligger lidt over vores gavebudget herhjemme (har ellers snart fødselsdag, så det kunne have været fantastisk ;) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er med en anden dag Stine.
      Den er altså også langt over vores gavebudget, men derfor kan den jo godt stå øverst alligevel (måske i et par år).

      Slet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.