onsdag den 17. april 2013

Tryk

I morgen skal vi arbejde med tryk og blåtryk. Jeg ved endnu ikke helt hvad forskellen på de to er.

Men jeg ville i den forbindelse udgive et indlæg som jeg lavede tilbage i oktober måned.
Som nogle måske kan huske, gik jeg med tanker om at jeg i praktikken ville lave stempler og tryk, men det blev aldrig til noget, og derfor blev indlægget heller aldrig udgivet.

Men nu synes jeg at der er en anledning til at vise de stempler som jeg lavede dengang.



Jeg forsøgte mig først med viskelæder.
De små detaljer smuldre let og jeg synes at det var noget rod at arbejde med.

Jeg gik derfor over til at at bruge mosgummi som stempelpude. Det synes jeg er super let at arbejde med og det holder formen, selv efter mange tryk.

Fylder man hele træklodsen ud kan et enkelt lag være nok. Ellers synes jeg at to-tre lag mosgummi gør det nemmere at trykke små ting (som for eksempel sløjfen på dragen).

Her er mine øvrige stempler..







Se hvor jeg blandt andet har fundet inspiration på min Pinterest opslagstavle HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.