tirsdag den 4. december 2012

Drejebænk

Så har jeg haft mulighed for at komme på seminariet og øve mig lidt i at bruge drejebænken.
Kurt var så sød at give mig en introduktion.


Her er der lige lidt proces billeder.

Mål midten op på træet
Bank med en gummihammer den ene "holder" (ken desværre ikke huske hvad den hedder) ned i den ene ende af træet.
Og spænd træet op i drejebænken.
Placer derefter et anlæg foran træet og tjek efter om det kan dreje rundt uden at støde imod.

Stil motoren på laveste hastighed og start maskinen.
Her er jeg godt igang med det første stykke

Her har jeg bare givet den gas med forskellige udskæringer. Det er mit aller første forsøg så det er simpelthen bare for at øve mig.

Til sidst afsluttede jeg med at slibe udskæringerne med sandpapir.


Her er jeg igang med andet stykke træ som jeg ville prøve at lave mere "lige" i sit udtryk.




1 kommentar:

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.